De Wheel of Retail in de categorie Ontbijtproducten gaat naar een nieuwkomer in het schap. De introductie van Milka hazelnootpasta is met enthousiasme omarmd door retail en consument.
Milka hazelnootpasta is een chocolade-hazelnootpasta met de typische Milka-smaak. Het is geïntroduceerd in een pot van 350 gram en in 600-gramspot voor grotere huishoudens. Het is in week 9 van 2020 bij de eerste retailers op het schap verschenen en sinds mei 2020 bij alle supermarktketens verkrijgbaar. Voor het merk Milka is het de eerste stap in de categorie ontbijtproducten. Trade marketing manager Suzanne IJsebaert: ‘We hebben met Milka wel al eerder producten in de categorie koek op de markt gebracht, met Milka Biscuit. En ook is het Milka-merk al in ijs en kleingebak, zoals Milka Muffins, verkrijgbaar.’
Wat is de volgende stap hierin?
‘Onze focus ligt nu vooral op het uitbreiden van de huidige formaten en de penetratie van Milka boterhampasta verder te vergroten. We lanceren momenteel een 15-gramscupje voor out of home. Over verdere innovaties kunnen we nog niets vertellen.’
We zien dat je een verouderde browser hebt. Eentje die niet goed om kan gaan met HTML5.
Dit magazine is gemaakt met Magzmaker, het online magazine cms, dat gebruik maakt van moderne technieken gebaseerd op HTML5. We hopen we dat je de laatste versie van Internet Explorer, Google Chrome of Mozilla Firefox kunt installeren. Dat zijn browsers waarmee je dit magazine probleemloos kunt bekijken.
Download de laatste versie van Internet Explorer hier.
Download de laatste versie van Firefox hier.
Download de laatste versie van Chrome hier.