Winnaar Special Wheel Margetoevoegend

+ categorie Zuivel

Melkunie

Protein voegt marge toe
en nieuwe kopersgroepen

Lees verder 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Carlijn Hensing en Eline Buurman horen dat Melkunie Protein Pudding een Special Wheel heeft gewonnen.

Foto: Michel Zoeter/bewerking: Colorscan

 

 

 

 

 

 

 


 Melkunie Protein werkt nu al vijf jaar aan een steeds groter wordende kopersgroep. De zwarte verpakkingen zijn allang niet meer alleen voor de diehard sporter. Met de nieuwe Melkunie Protein Pudding haalt Arla ook de Wheel of Retail binnen.

 

De Wheel of Retail in de categorie Zuivel gaat naar Arla Foods voor Melkunie Protein Pudding. Een eiwitrijke pudding in de varianten Chocolade en Karamel-zeezout. Brand manager Eline Buurman: ‘Melkunie Protein Pudding is een verwennend tussendoortje, passend binnen een fitte levensstijl. Het is romig en heeft twee heerlijke smaken, maar zit ook boordevol met eiwitten, het is laag in vetten en suikers en bevat geen kunstmatige zoetstoffen. Een product met een compleet voedingsprofiel, en tegelijk heel smakelijk.’

 

Marketing manager Carlijn Hensing: ‘We zien dat Melkunie Protein inmiddels een brede groep Nederlanders is gaan aanspreken, niet alleen meer de sporters. Die groep is met de jaren gegroeid en we denken dat het einde nog lang niet in zicht is. Er is nog veel meer groei uit het concept te halen.’

 

Melkunie Protein is in 2016 met de eerste producten op de markt gekomen. De lijn bevat inmiddels zestien items, waarvan een deel in het schap voor houdbare zuivel staat. Customer group manager Michel Kas: ‘Die eerste doelgroep kon voor eiwitrijke voeding voorheen alleen terecht in het specialistische kanaal. Veel van die traffic verschuift de laatste tijd naar de supermarkt, waarmee we een nieuwe kopersgroep binnen het supermarktkanaal hebben weten te halen.’

Bekijk de bekendmaking van winnaar Melkunie voor de Special Wheel Margetoevoegend

door luchtacrobaten Eva en Arend.

Hoe heeft de retail Melkunie Protein Pudding ontvangen?
Kas: ‘Sommige retailers zijn heel positief omdat we met Protein een nieuwe kopersgroep naar het schap hebben weten te trekken. En andere retailers kenden het product al vanuit het buitenland en hebben daar het succes al gezien. Dus de reacties zijn verschillend, maar allemaal enthousiast. Voor ons is het belangrijk dat we concepten brengen die waarde toevoegen aan het assortiment. Dat doen we met Protein Pudding, niet alleen in omzet, maar ook in rendement.’

Buurman: ‘De Nordics lopen wat voor in zuiveltrends. Ook pudding werd daar al vaker in zo’n vorm aangeboden. In Nederland is pudding vaak een zoete drilpudding, dus het was de vraag hoe het hier zou worden ontvangen, maar het was eigenlijk in één klap raak. We hebben in de campagne nadrukkelijk op de smaak gefocust, omdat je een pudding vooral om de smaak eet, meer nog dan bijvoorbeeld kwark. Dat het hoog in voedingswaarde zit, is al door het merk Protein duidelijk. En dat is heel breed opgepakt door de consument. Ook door consumenten die voorheen alleen bij naturel kwark bleven.’

 

Hensing: ‘Daarmee zien we ook dat we weer nieuwe kopers naar Melkunie Protein hebben weten te halen. Dat geeft aan hoe zeer deze introductie verruimend voor ons heeft gewerkt, en daarmee ook voor de retailer. Het succes is dan ook groter dan de toch al hoge verwachting.


In Nederland is pudding vaak een zoete drilpudding, dus het was de vraag hoe het hier zou worden ontvangen, maar het was eigenlijk in één klap raak.

Arla ontvangt hiervoor ook de Special Wheel voor sterk margetoevoegend product. Wat betekent dat voor jullie?
Kas: ‘Dat betekent echt veel voor ons. We proberen samen met de retailer waarde toe te voegen aan de categorie, en dat moet hand in hand gaan met rendement, om zo de samenwerking verder duurzaam te kunnen uitbouwen. Dus zijn we er enorm trots op dat we dat met dit product hebben weten te bewerkstelligen.’

 

Welk vervolg voorzien jullie voor Melkunie Protein?
Buurman: ‘Voor Protein hebben we nog veel mooie plannen om de behoeften in de markt nog veel verder in te vullen. Gezondheid is nu een van de grootste trends. Zeker in die ‘guilt free treat’-kant zien we nog veel kansen. We krijgen ook veel verzoeken van consumenten voor nieuwe productideeën.’

 

Kas: ‘Wij blijven die trends in de Nordics op de voet volgen, en daaruit volgen zeker nieuwe innovaties in Protein. There’s more to come.’


Volgende pagina

Zuivel

6/23
Loading ...