Winnaar categorie Diepvries - Snacks

Mora

 

 

Van Geloven scoort weer, met Mora Vegetarisch 

LEES VERDER 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Chiel den Otter hoort dat Mora Vegetarisch categoriewinnaar is.

Foto: Michel Zoeter/bewerking: Colorscan

 

 

 

 

 

 

 


 

Net als in 2019 en 2020 gaat ook dit jaar de Wheel of Retail voor Diepvries - Snacks naar Van Geloven. De Mora vegetarische mini mix - uit de samenwerking met De Vegetarische Slager - is de snackhit van de afgelopen maanden. En de ambitie is om in vegetarisch de komende jaren nog veel verder te groeien.

 

In 2019 is Van Geloven met Mora de samenwerking aangegaan met De Vegetarische Slager. Senior brand manager Milou Velis: ‘Mora had al vegetarische producten, onder andere op basis van kaas, maar we wilden ook onze vleessnacks in een goede vegetarische variant op de markt brengen. De kracht van onze vegetarische range zit hem in de hoge kwaliteit van de vegetarische varianten van de echt iconische vleessnacks, als de bitterbal, de kroket en de frikandel. De mini mix is het vijfde product in deze vegetarische range. De reguliere mini mix staat hoog in onze top-10-items, dus onder vegetarisch moest er ook zeker een mini mix komen.’

De vegetarische mini mix bevat bitterballen, mini-frikandellen, kaasballetjes en mini Kipkorn. ‘We hebben in deze samenstelling ook weer gekozen voor de vier grootste iconen. Bij uitstek geschikt voor een borrel en een feestje. En het kan in de airfryer en oven.’ De Mora vegetarische mini mix is geïntroduceerd in week 40 van 2020.

Bekijk de bekendmaking van winnaar Mora in de categorie Diepvries - Snacks
door grafisch ontwerper Bram.

Hoe is het door de retail ontvangen?
‘Heel goed. Alle grote retailers hebben hem inmiddels in het assortiment opgenomen. De retailers zien net als wijzelf dat er een enorme beweging gaande is in vegetarisch snacken, ook binnen diepvriessnacks. Mora is marktleider in de categorie en we willen daarin voorop blijven lopen. Op basis van de eerdere successen was de bereidheid om het op te nemen groot. En als je nu kijkt naar de performance, en we zijn nu nog maar een half jaar onderweg, dan is het nu al het derde item in de range van Mora en De Vegetarische Slager. Het is ook een product dat heel weinig uitleg nodig heeft. Het sluit naadloos aan op de items die er al zijn en hij doet het gewoon heel erg goed.’

Een product dat zo duidelijk is, en waar blijkbaar zo’n behoefte aan is, vraagt dat nog om een marketingcampagne?
‘Jazeker. Ondanks dat vegetarisch al geen trend meer is, maar een gegeven dat enkel nog veel groter zal worden, zien we ook wel dat het nog wel aandacht nodig heeft vanuit promoties en mediaondersteuning. Onze doelgroep is eigenlijk iedereen, ook de vleeseter. Iedereen moet kunnen genieten van een snack zonder vlees. Dus doen we geen concessies op de smaak en de kwaliteit. De introductie van de kroket kende het thema ‘Proef ’m en je gelooft het niet’. Dat idee moet je blijven laden bij de consument om het top-of-mind te houden en hem te verleiden om vaker vleesloos te snacken. Vandaar dat we ook de vegetarische mini mix binnen dat overkoepelende thema laten vallen.’


Iedereen moet kunnen genieten van een snack zonder vlees. Dus doen we geen concessies op de smaak en de kwaliteit.

Hoe groot is het succes geworden?
‘We zijn pas een half jaar bezig, maar in die tijd hebben we meer dan 110.000 verpakkingen verkocht. Dat is echt wel een goed begin, en het ligt ongeveer in de lijn die we hadden verwacht. Waar dit de komende tijd naartoe gaat, moeten we nog zien.’

 

En is er al een tip van de sluier op te lichten over het zesde vegetarische product?
‘Nee, dat is het geheim van de smid. Maar dat er meer van Mora gaat komen binnen vegetarisch, dat is duidelijk.’


Volgende pagina

Diepvries - Snacks

9/23
Loading ...