Geelvetten & oliën werd jarenlang traditioneel ingevuld. Met 100 procent vegan brengt Violife daar verandering in en speelt in op een trend. ‘We voegen waarde toe aan de roombotercategorie. Veel consumenten die plantaardig consumeren hadden dit schap verlaten, maar nu keren ze weer terug’, stelt brand manager Alisha van Geest.
In oktober 2021 is Violife Vioblock gelanceerd bij de supermarktketens en is de distributie op gang gekomen. ‘De consument heeft bij plantaardig nog vaak een bepaalde smaakconnotatie, maar deze variant is net zo lekker als de bekende roomboter’, stelt Van Geest. ‘Ook fervent roombotergebruikers reageren enthousiast. Maar dat is niet de enige reden voor de aankoop. Consumenten willen iets terugdoen voor de planeet en schenken vaker aandacht aan dierenwelzijn’, verklaart ze. ‘We doen erg veel aan sampling om consumenten enthousiast te krijgen voor onze innovatie. Met succes.’
Verrassing
Het winnen van de prijs is volgens haar ‘een heel mooie verrassing’. ‘Een fijn compliment voor al het harde werken en een hele mooie erkenning voor deze innovatie. We zitten in een veranderende wereld en we helpen met Violife Vioblock niet alleen de consument, maar ook de retailer in het maken van de juiste keuzes.’
We zien dat je een verouderde browser hebt. Eentje die niet goed om kan gaan met HTML5.
Dit magazine is gemaakt met Magzmaker, het online magazine cms, dat gebruik maakt van moderne technieken gebaseerd op HTML5. We hopen we dat je de laatste versie van Internet Explorer, Google Chrome of Mozilla Firefox kunt installeren. Dat zijn browsers waarmee je dit magazine probleemloos kunt bekijken.
Download de laatste versie van Internet Explorer hier.
Download de laatste versie van Firefox hier.
Download de laatste versie van Chrome hier.