Winnaar categorie Frisdranken

Red Bull

Red Bull beloond als groeidrijver van de categorie Frisdranken

Al een aantal jaren is Red Bull de grote aanjager van de categorie frisdranken als geheel en het segment functionele dranken in het bijzonder. De nieuwe smaak Red Bull Watermelon blijkt daarbij opnieuw een succesvolle aanvulling op het bestaande portfolio. 

 

Heeft het succes in andere delen van de wereld jullie overtuigd dat dit ook in Nederland een succes zou worden?
‘Omdat energiedrank op de eerste plaats gaat over functionaliteit, communiceerden wij in Nederland in het verleden niet of nauwelijks over de smaakvarianten. Echter, naarmate de consument het product steeds beter begrijpt en het op meerdere momenten drinkt, achten wij de tijd rijp het smakenspel beter te spelen. We hebben tijdens de Watermelon-campagne dan ook flink uitgepakt met een multichannel-ondersteuningsplan, waarbij we gebruik hebben gemaakt van nieuwe tactieken, zoals digitale winkelvloercommunicatie.’

 

‘Watermelon kwam direct binnen op de eerste plek binnen ons smakenportfolio, boven op de andere smaken. Inmiddels is het de bestverkochte smaakvariant van Nederland en gaan we volgend jaar een gekoelde sku introduceren. Daarnaast staat de volgende internationale bestseller vandaag alweer in de winkels, namelijk Red Bull Cactus Fruit.'

Petcare_1163

Red Bull

24/26
Loading ...