Al een aantal jaren is Red Bull de grote aanjager van de categorie frisdranken als geheel en het segment functionele dranken in het bijzonder. De nieuwe smaak Red Bull Watermelon blijkt daarbij opnieuw een succesvolle aanvulling op het bestaande portfolio.
Heeft het succes in andere delen van de wereld jullie overtuigd dat dit ook in Nederland een succes zou worden?
‘Omdat energiedrank op de eerste plaats gaat over functionaliteit, communiceerden wij in Nederland in het verleden niet of nauwelijks over de smaakvarianten. Echter, naarmate de consument het product steeds beter begrijpt en het op meerdere momenten drinkt, achten wij de tijd rijp het smakenspel beter te spelen. We hebben tijdens de Watermelon-campagne dan ook flink uitgepakt met een multichannel-ondersteuningsplan, waarbij we gebruik hebben gemaakt van nieuwe tactieken, zoals digitale winkelvloercommunicatie.’
‘Watermelon kwam direct binnen op de eerste plek binnen ons smakenportfolio, boven op de andere smaken. Inmiddels is het de bestverkochte smaakvariant van Nederland en gaan we volgend jaar een gekoelde sku introduceren. Daarnaast staat de volgende internationale bestseller vandaag alweer in de winkels, namelijk Red Bull Cactus Fruit.'
We zien dat je een verouderde browser hebt. Eentje die niet goed om kan gaan met HTML5.
Dit magazine is gemaakt met Magzmaker, het online magazine cms, dat gebruik maakt van moderne technieken gebaseerd op HTML5. We hopen we dat je de laatste versie van Internet Explorer, Google Chrome of Mozilla Firefox kunt installeren. Dat zijn browsers waarmee je dit magazine probleemloos kunt bekijken.
Download de laatste versie van Internet Explorer hier.
Download de laatste versie van Firefox hier.
Download de laatste versie van Chrome hier.