Winnaar categorie Vleesvervangers én

Special Wheel Innovatie 

Beyond Mince

 

 

 

Ook Special Wheel Innovatie voor Beyond Mince 

Lees verder 


 

Beyond Meat was al een van de betere innovators in vleesvervangers. Het vorig jaar geïntroduceerde gehakt, Beyond Mince, gaat verder op die weg. Met als extra compliment de innovatieprijs in een toch al zo innovatieve categorie. 

 

Beyond Meat heeft de categorie vleesvervangers vorig jaar een sterke impuls gegeven met de introductie van Beyond Mince, een in smaak en structuur spectaculair product: plantaardig gehakt. Jorg Oostdam, general manager Europe: ‘Net als bij onze andere producten gebruiken we ook voor dit gehakt hoogwaardige plantaardige ingrediënten, als erwten, rijst en faba bonen.'

 

'Wij gebruiken als een van de weinige aanbieders geen soja in ons plantaardig vlees, en proberen zowel in voedingswaarden en smaak heel goede producten te maken.’ Ook in sourcing werkt Beyond Meat zo duurzaam mogelijk, met zo weinig mogelijk foodmiles, door lokale fabrieken in Nederland. Beyond Mince is een min of meer logisch vervolg op het grote succes van de Beyond Burger. Oostdam: ‘Het mooie van Beyond Mince is dat het erg veelzijdig is. Het is in veel gerechten te gebruiken, zoals pasta, lasagne, en bonenschotels als chili con carne. In gebruik en kookgedrag is het eigenlijk een-op-een een vervanging van dierlijk gehakt.'

 

'Beyond Mince heeft ons ook vanuit consumenten heel veel positieve reacties opgeleverd, en we hebben wereldwijd veel consumentenprijzen gekregen.’ Beyond Mince is medio 2021 in de supermarkten op het schap gekomen, in een verpakking van 300 gram. 

Bekijk het interview met winnaar Beyond Meat

Als de Beyond Burger zo’n succes is, wat is dan de reactie wanneer jullie deze Beyond Mince aankondigen bij de retail? ‘De retail is gelukkig al sinds het begin erg enthousiast over alles wat Beyond Meat op de markt brengt. De vraag naar plantaardige producten is sterk groeiend, en Beyond Burger heeft zich bewezen als een van de bestsellers. Het trekt nieuwe gebruikers naar de categorie. De introductie van Beyond Mince, en ook Beyond Sausages en Beyond Meatballs, zijn afgelopen zomer zeer goed ontvangen.’

Maakt dat dat de distributie ook direct heel hoog is? ‘Dat gaat gefaseerd; de potentie van de nieuwe producten wordt snel goed ingeschat, maar elke retailer gebruikt zijn eigen schapmutatiemoment voor de introductie.’  

 

Hoe gaat het op dit moment met de categorie vleesvervangers?

‘De groei kan ons niet hard genoeg gaan, maar we zijn zeer tevreden over de voortgang die we de afgelopen jaren hebben kunnen boeken. Wij hebben daarin het voordeel dat we een heel aansprekend merk hebben voor de jongere doelgroep, én een smaakvol en voedzaam product. Die combinatie helpt ons bij die continue toename van de vraag. In Nederland hebben we onze productie dan ook kunnen opschalen. Sinds begin dit jaar groeien we nog harder, doordat we in staat zijn geweest onze prijzen significant te verlagen.'


Wij hebben daarin het voordeel dat we een heel aansprekend merk hebben voor de jongere doelgroep, én een smaakvol en voedzaam product 

Beyond Meat heeft als doelstelling om lekkere plantaardige voeding toegankelijk te maken voor een brede doelgroep, en op termijn willen we kunnen concurreren met vlees van dierlijke oorsprong. Voedingswaarden, smaak en goede prijs zijn de drie doorslaggevende factoren voor succes in plantaardige voeding. Dat zijn onze speerpunten voor de toekomst.’  

 

Jullie ontvangen ook de Special Wheel voor Innovatie, in zo’n innovatieve categorie. Wat zegt dat?

‘Dat we iets toch heel erg goed doen, met de meer dan 200 wetenschappers die dagelijks aan onze producten werken. Die leidende rol qua innovatie blijft voor ons erg belangrijk.’


Volgende pagina

Innovatie special wheel Beyond meat 2022

7/26
Loading ...