Favourites is een concept waarin verschillende succesmerken van Mondelez zijn samengebracht. Sharing is een groeisegment en dit uitdeeldoosje is een gewild product met een grote meerwaarde en toegevoegde omzet. Favourites wordt door de retail bekroond met de Wheel of Retail voor chocolade.
Suzanne IJsebaert, category planning & activation manager Confectionery NL bij Mondelez: ‘Toen het product op het schap kwam te staan presteerde het direct al goed, nog voordat er al heel veel aandacht aan was gegeven. De kracht van die merken zie je direct terug in de verkopen. Het heeft direct veel waarde toegevoegd aan de categorie.’
Hoe groot is het succes geworden?
‘Je kunt het vergelijken met Milka Moments, een pralinemix die we lanceerden vanuit enkel het Milka-merk, en ook dat product presteerde direct goed. We zien nu dat de omzet van Favourites geheel boven op de omzet van Milka Moments is gekomen. Vanuit klantendata zien we verder dat 68 procent van de omzet incrementeel is voor het pralinesegment.’
We zien dat je een verouderde browser hebt. Eentje die niet goed om kan gaan met HTML5.
Dit magazine is gemaakt met Magzmaker, het online magazine cms, dat gebruik maakt van moderne technieken gebaseerd op HTML5. We hopen we dat je de laatste versie van Internet Explorer, Google Chrome of Mozilla Firefox kunt installeren. Dat zijn browsers waarmee je dit magazine probleemloos kunt bekijken.
Download de laatste versie van Internet Explorer hier.
Download de laatste versie van Firefox hier.
Download de laatste versie van Chrome hier.