Het is bij PepsiCo al langer een beproefd concept: laat de consument meebeslissen over je volgende smaakintroductie. Voor Quaker werd een campagne opgezet met Cruesli Frambalicious als resultaat: winnaar van de Wheel of Retail voor Ontbijtproducten.
Wat vindt de retail van een product dat door consumenten is aangedragen?
‘In dit geval reageren ze heel positief. We hadden natuurlijk al een goede back-up en een goede verklaring waarom het dit product was geworden. Enerzijds door een heel leuke campagne, maar ook doordat het een juryproces heeft doorlopen, van in- en externe deskundigen, om de inzendingen te keuren, en daarna een consumentenenquête om het publiek te laten bepalen welke smaak hen het beste leek. Daar komt deze Frambalicious dan uit naar voren, waarbij we dus al weten dat het merendeel van de consumenten hiernaar uitkijkt.'
Hoe groot is het succes van Frambalicious geworden?
‘Frambalicious is een van de meest succesvolle smaakinnovaties van de afgelopen jaren, al blijft Cruesli 4 Nuts onze all-time bestseller. We gaan in elk geval nog lang niet stoppen met Cruesli Frambalicious.’
We zien dat je een verouderde browser hebt. Eentje die niet goed om kan gaan met HTML5.
Dit magazine is gemaakt met Magzmaker, het online magazine cms, dat gebruik maakt van moderne technieken gebaseerd op HTML5. We hopen we dat je de laatste versie van Internet Explorer, Google Chrome of Mozilla Firefox kunt installeren. Dat zijn browsers waarmee je dit magazine probleemloos kunt bekijken.
Download de laatste versie van Internet Explorer hier.
Download de laatste versie van Firefox hier.
Download de laatste versie van Chrome hier.