Distrifood tourde vier dagen met een feestbus door Nederland om prijzen voor de beste introducties uit te reiken: Wheel on Wheels. Dit digitale magazine doet daar verslag van. Lay’s Iconic Restaurant Flavours wint de Gouden Wheel.
De Special Wheel marktverruiming was er voor Focus Drink Mango Limoen. Brouwerij 't IJ vrijwit 0,5% wint de Wheel voor margetoevoegend en de Innovatiewheel gaat naar Beyond Meat Mince.
Een Distrifood Wheel of Retail wint een product doordat Nielsen en Distrifood van alle nieuwe ean-codes in 2021 kijken naar welke producten de hoogste weekomzet in hun categorie scoren. GfK kijkt naar penetratie en herhalingsaankopen, ook dit is een criterium. Het is een ook een extra prijs: de Consumentenwheel.
Vervolgens geeft een jury van AH, Jumbo en Superunie er een laatste klap op. Is er een winnaar in de categorie en zo ja welke? De jury bepaalt ook wie de Wheel wint voor Marktverruiming, Marge en Innovatie. Uiteindelijk is er een Gouden Wheel voor de overallwinnaar.
Drieklapper voor Lay’s
Lay’s van PepsiCo maakt een drieklapper met het winnen van een Wheel voor de categorie, de Consumentenwheel én de Gouden Wheel. PepsiCo pakt en passant ook de prijs in de categorie Ontbijt. De tour eindigde dan ook met een uitreiking in Utrecht op het hoofdkantoor.