Winnaar categorie Zoetwaren & Snacks – Droge Snacks

Doritos Roulette blijft verrassen en winnen

De Wheel of Retail in droge snacks gaat - niet voor het eerst - naar PepsiCo. Doritos Roulette Blue is de derde succesvariant. De retail waardeert ten zeerste het continue streven naar innovatie en het prikkelen van jongere consumenten.

 

De tweede variant bevatte nog veel scherpere tortillachips met tabasco, een nog ‘gevaarlijker’ uitdaging. Wie hiermee in het spel de ‘verkeerde’ taco pakt, krijgt niet alleen een hete smaak in zijn mond, maar ook kleurt zijn tong helemaal blauw.

 

Tim Mulder, salesdirecteur Nederland: ‘Doritos Roulette Blue is toch eigenlijk opnieuw weer een heel verrassend concept. Na de eerste twee varianten zie je dat we het hiermee steeds heel goed oppakken in die doelgroep. Er hoort een statement bij: For the boldest of the bold, oftewel voor de dappersten onder de dapperen.

 

Hoe moeilijk was de techniek om een tortillachip te ontwikkelen die je tong blauw kleurt?
‘De stof die de tong blauw kleurt, is meegenomen in de smaakstof. Maar als je een hand met chipjes hebt, zie je niet welke de chip is met die stof erin. En dat is de onderscheidende technologie.’

Petcare_1163

Zoetwaren en snacks - Droge snacks

19/21
Loading ...