De Wheel of Retail in droge snacks gaat - niet voor het eerst - naar PepsiCo. Doritos Roulette Blue is de derde succesvariant. De retail waardeert ten zeerste het continue streven naar innovatie en het prikkelen van jongere consumenten.
De tweede variant bevatte nog veel scherpere tortillachips met tabasco, een nog ‘gevaarlijker’ uitdaging. Wie hiermee in het spel de ‘verkeerde’ taco pakt, krijgt niet alleen een hete smaak in zijn mond, maar ook kleurt zijn tong helemaal blauw.
Tim Mulder, salesdirecteur Nederland: ‘Doritos Roulette Blue is toch eigenlijk opnieuw weer een heel verrassend concept. Na de eerste twee varianten zie je dat we het hiermee steeds heel goed oppakken in die doelgroep. Er hoort een statement bij: For the boldest of the bold, oftewel voor de dappersten onder de dapperen.’
Hoe moeilijk was de techniek om een tortillachip te ontwikkelen die je tong blauw kleurt?
‘De stof die de tong blauw kleurt, is meegenomen in de smaakstof. Maar als je een hand met chipjes hebt, zie je niet welke de chip is met die stof erin. En dat is de onderscheidende technologie.’
We zien dat je een verouderde browser hebt. Eentje die niet goed om kan gaan met HTML5.
Dit magazine is gemaakt met Magzmaker, het online magazine cms, dat gebruik maakt van moderne technieken gebaseerd op HTML5. We hopen we dat je de laatste versie van Internet Explorer, Google Chrome of Mozilla Firefox kunt installeren. Dat zijn browsers waarmee je dit magazine probleemloos kunt bekijken.
Download de laatste versie van Internet Explorer hier.
Download de laatste versie van Firefox hier.
Download de laatste versie van Chrome hier.