Winnaar categorie Diepvries – IJs

‘Dit succes komt ook door de ruimte die de retail geeft’

Magnum White Chocolate & Cookies was begin 2019 een nieuw succesnummer in de 30-jarige reeks van het populaire ijsmerk. Gedurfd en inspelend op nostalgie onder volwassenen. Een speelse campagne en een goede uitvoering op de winkelvloer zorgen voor alweer een Wheel voor Magnum.

 

Unilever ontvangt de Wheel of retail voor Magnum White Chocolate & Cookies, een bijzondere toevoeging aan de grote lijn Magnum-producten. Anne Schreuders, product owner Impuls-ijs bij Unilever: ‘Het is een volwassenpropositie op een speelse manier gebracht. Het product is niet gericht op kinderen, maar heeft een nostalgische smaak die bij volwassenen herinnert aan de kindertijd.’

 

‘Witte chocolade met cookies is voor veel mensen een herinnering aan vroeger, maar de manier waarop we het gepositioneerd hebben is echt voor volwassenen. Tegelijk hebben we het op een speelse manier in de markt gezet, met als campagne slogan ‘Never Stop Playing’.’

 

Hoe wordt dit succes opgevolgd?
‘Onze introductie in 2020 is de Magnum Ruby. Soms is een innovatie voor één jaar, maar als Magnum White Chocolate & Cookies zo goed blijft presteren, komt hij wellicht in
het vaste assortiment.’

Petcare_1163

Diepvries - IJs

18/21
Loading ...