Winnaar Meest Margetoevoegend + categorie Diepvries - Snacks

Test4_1104
Test4_1103

Mora Crispy Chick'n


Mora Crispy Chick'n: Het beleid van waarde toevoegen betaalt zich uit

Mora Crispy Chick’n levert een mooi verkoopresultaat, met voor de retail een dito marge. Geheel in lijn met het beleid dat Van Geloven een aantal jaren geleden heeft ingezet. De goede kwaliteit - en de range die bewust beperkt is tot enkel die proposities die waarde toevoegen - leggen fabrikant en winkelier geen windeieren. De Special Wheel voor het meest margeverrijkende product is het resultaat, naast de winst in de categorie Diepvries - Snacks. 

Artiesten maken de winnaar bekend van de Special Wheel voor het meest margetoevoegende product. En dat is...

Susan Janssen, marketing manager Retail Benelux: ‘Met Mora Crispy Chick’n spelen we in op de trend naar kwalitatief hoogwaardige snacks. Ze zijn bereid met 100 procent malse kipfilet in een krokant korstje. Kip is hip. Dat zien we ook in het out-of-homekanaal en dat succes vertalen we hiermee ook door naar de markt voor thuisgebruik. De strips zijn lekker krokant te bereiden in airfryer, oven of frituur, waardoor je zelf het gewenste apparaat kunt kiezen.’

Rob Mienis, trade marketing manager Retail: ‘Crispy Chick’n kent een brede toepassing. Je kunt de strips zien als heerlijke snack bij de borrel of de frietjes, maar ook als volwaardig maaltijdcomponent in bijvoorbeeld wraps of salades. De kracht van het concept is dat het breder gaat dan enkel het snackmoment.’

 

Mora Crispy Chick’n is geïntroduceerd in week 6 van 2019, in twee varianten: Original en Spicy. Janssen: ‘We willen dit succes op termijn zeker gaan uitbreiden met nieuwe varianten, maar het is nu nog te vroeg om daarover iets te zeggen.’

 

Mienis: ‘Het is ook juist bepalend voor onze manier van werken; we willen eerst goed kijken wat wel past en wat niet. Daarom kiezen we voor slechts twee SKU’s. Als die zich hebben bewezen en de handel vindt dat ook, pas dan gaan we een line-extension voorleggen.’

Test4_1106
 
Rob Mienis, trade marketing manager Retail, hoort dat Mora Crispy Chick'n Strips een Special Wheel heeft gewonnen...

Janssen: ‘In mei starten we onze televisie-, online- en socialmediacampagne weer op. Dit concept is namelijk relevanter dan ooit. In deze tijd willen mensen het thuis gezellig maken door gemakkelijk, gevarieerd en lekker te koken. Daar past Crispy Chick’n perfect bij. In de campagne willen we daarom ook de veelzijdige toepasbaarheid onderstrepen om zo de consument te inspireren.’

 

Waren de marktresultaten vooraf door jullie al verwacht?
Mienis: ‘Het heeft de verwachting enigszins overtroffen, maar door het lekkere product, de brede toepasbaarheid en de multibereiding hadden we wel een behoorlijke ontwikkeling verwacht. En er zit nog veel meer potentieel in.’

Janssen: ‘Uit de consumentenreacties werd ons wel duidelijk dat we een heel goed product op de markt hebben gebracht.’

Mienis: ‘Deze twee items voegen €2 miljoen toe aan de categorie, en dat in een jaar tijd. Dat is een goede prestatie.’

 

Van Geloven krijgt hiermee ook een Special Wheel voor het meest margeverrijkende product. Wat zegt dat?

Mienis: ‘Als je ziet wat we de laatste jaren aan waarde en marge hebben kunnen toevoegen, met Oven & Airfryer, Tostini, Vega en Crispy Chick’n, is dat aanzienlijk. Daar zijn wij heel blij mee en de retail gelukkig ook. Ons beleid voor de toekomst blijft dan ook: slim blijven inspelen op consumententrends en -behoeften door te innoveren, renoveren en communiceren om daarmee waarde en marge toe te voegen aan de categorie.’

 
 
Mora wint ook in de categorie Diepvries - Snacks

Diepvries - Snacks

5/21
Loading ...