Winnaar Private label - vers

Hessing

Van plaats 8 naar de top:grote waardering voor Hessing

 

Met een zeer goed relatiemanagement en een sterke verbetering in de supply chain bereikt Hessing de eerste plaats onder de leveranciers van private label in vers én de overalltrofee voor heel private label. Accountmanagement en leveringsbetrouwbaarheid zijn de verbeterpuntjes.

Algemeen directeur Frank Hessing met Industributie Trofee - Foto: Nathan Reinds

Lees verder 


Van plaats 8 ineens naar de top. Wat heeft u gedaan?
Vincent van Kuijen, commercieel directeur: ‘We hebben geïnvesteerd in onze interne organisatie en daarin de klantrelatie centraal gesteld. In category management en inkoop zoeken we nadrukkelijk de samenwerking en geven we veel advies op het gebied van assortimentsontwikkeling. En we werken samen met de klant aan de kwaliteit en versheid van onze producten.’

 

Welke invloed heeft de coronacrisis gehad op de bedrijfsvoering?

Algemeen directeur Frank Hessing: ‘We hebben de continuïteit moeten waarborgen en tegelijkertijd een veilige werkomgeving voor onze mensen moeten creëren. Daarin hebben we veel van onze mensen moeten vragen, en we zijn daarom zeer trots op al onze medewerkers die deze prestaties hebben mogelijk gemaakt. Die trofee is nadrukkelijk een waardering voor hun inspanningen.’

 

‘Daarnaast zijn we geconfronteerd met een ander consumentengedrag: producten voor samen koken en daar samen tijd aan besteden zijn flink gegroeid, terwijl producten voor het individuele consumptiemoment, zoals maaltijdsalades, zijn gedaald in gebruik. Dus hebben we intern moeten schuiven met de capaciteit om in de continuïteit voor onze klanten te blijven voorzien.’

In accountmanagement is er een flinke verbetering op de onderhandelingsvaardigheden. Toch wijst een vijfde plek in de groep dat het hier nog beter kan. Zien jullie ruimte voor een nog betere samenwerking op dit punt?
Van Kuijen: ‘Zeker. We kunnen nog actiever zijn naar de klant in adviezen op assortiment, schapadviezen en op het gebied van supply chain. Pro-activiteit is voor ons hierin een toverwoord.’

 

De retail is lovend over jullie productontwikkeling en flexibiliteit. Wat doen jullie zo goed?
Van Kuijen: ‘We hebben een grote afdeling productontwikkeling, gericht op alle nieuwe trends op het gebied van smaak en ingrediënten. Met die kennis bieden we onze klanten producten die passen bij de shoppers van hun specifieke formules.’

Hessing_1298

Commercieel directeur Vincent van Kuijen - Foto: Hessing

‘Daarnaast is met het leveren van verse groenten en fruit flexibel zijn ontzettend belangrijk. Wij spelen continu in op de steeds veranderende vraag van de consument. Neem nou het weer. In de winter is het boerenkool en hutspot. Als het warm is, draait het om fruit en salades.’


We streven naar de ideale flow van het land, naar de productie en de winkels. Daarin valt nog tijd te winnen door het proces verder te optimaliseren

Ook in supply chain management ziet de retail een sterke verbetering in de prestaties van Hessing, vooral in leveringsbetrouwbaarheid. Toch zou er op dit punt wellicht nog meer verbetering mogelijk zijn, gezien de scores van jullie concurrenten in de categorie. Hoe zien jullie dit?

Van Kuijen: ‘Het gaat om de versheid van het product in de koelkast bij de consument. We streven naar de ideale flow van het land, naar de productie en de winkels. Daarin valt nog tijd te winnen door het proces verder te optimaliseren. We hebben hier ook afgelopen jaar al hard aan gewerkt en blijven dat doen. Daarnaast hebben we afgelopen jaar geïnvesteerd in een nieuw forecastsysteem dat ons helpt bij een betere voorspelling van de vraag. Dat zal ook volgend jaar zeker zijn vruchten gaan afwerpen.’

 

Hoe kijken jullie vooruit naar 2021 in de relatie met de retail? En wat is de rol van de nieuwe fabriek daarin?
Hessing: ‘We willen de relatie met onze klanten komend jaar nog verder verdiepen. Maatwerk staat daarin voorop. We hebben grote stappen gezet, maar we kunnen nog beter. De uitdaging wordt: wat is na corona in de wereld blijvend anders geworden en welke innovaties horen daarbij? Hoe dan ook: wij blijven innoveren. In Venlo beginnen wij dit jaar met de realisatie van een nieuwe fabriek voor verse en gezonde gesneden groenten, fruit en maaltijdsalades. Deze nieuwe productielocatie stelt ons in staat de groei te faciliteren die wij over een paar jaar nodig hebben. De fabriek is eind 2022 operationeel.’


Volgende pagina

Private label - Vers

4/22
Loading ...