Winnaar categorie Zuivel - Zuiveldranken

Laag in calorieën, toch echt genieten

Een lage calorische belasting en een goede smaak: heel veel moeilijker hoeft een succesproduct niet te zijn. Maar om het echt tot een succes te maken is toch niet zo makkelijk. Almhof is het gelukt, met de range Lekker & Licht.

Lees verder onder de foto's 

Zoetwaren snacks droge snacks_428
Zoetwaren snacks droge snacks_429

Begin mei 2018 brengt Almhof de Lekker & Licht kwark op de markt. Lekker & Licht is een heerlijke kwark met 0 procent vet en een volle en fruitige smaak. Het bevat minder suiker, het heeft 35 procent minder calorieën dan bijvoorbeeld Almhof Volle Fruit Kwark en bevat geen kunstmatige zoetstoffen. Almhof Lekker & Licht is gericht op de gezondheidsbewuste consument.

 

Trade marketing manager Bas Knook: ‘Onze handelspartners hebben de introductie van dit concept direct vanaf het eerste moment van introductie omarmd. Met een prima distributie en een gezamenlijke ondersteuning is het ons samen met de retail gelukt de consument direct te bereiken. Het bewust genieten op een voor de consument belangrijk moment wordt steeds belangrijker, en in deze introductie is dat duidelijk terug te zien. Die samenwerking en de goede reactie van de consument heeft zich vertaald in mooie base-rotaties waarmee Lekker & Licht een duidelijke bijdrage heeft geleverd voor de categorie.’

 

Almhof heeft Lekker & Licht in bekers van 500 gram op de markt gebracht in drie varianten: Aardbei, Mango en Kers. De jury van de Wheel of Retail benadrukt dat Almhof Lekker & Licht iets toevoegt aan de categorie door de goede smaak en het inspelen op de bewuste klant die wil genieten.  

 

Welke verwachtingen had Almhof vooraf van Lekker & Licht?

Knook: ‘Een bewuste en gezonde levensstijl staat steeds vaker centraal in het leven van de consument, die op zoek is naar een juiste balans tussen gezondheid en genieten. De consument wil laag-calorische, natuurlijke producten, zonder concessies te hoeven doen op de smaak. Op deze trends spelen we met Almhof Lekker & Licht kwark in, en we hadden er dan ook goede verwachtingen van.’  

 

Hoe groot is het succes geworden?

‘Volop trial en repeat aankopen hebben geleid tot prima rotaties en bijna 1,5 miljoen verkochte eenheden in een klein jaar tijd. Almhof Lekker & Licht kwark is begin dit jaar door consumenten verkozen tot ‘Gekozen Product van het jaar 2019’, en dat laten we in onze communicatie ook duidelijk zien om het concept een extra boost te geven. Almhof Lekker & Licht kwark staat daarnaast ook in de Introductie Top 20 van 2018. In marktresultaat en in waardering een fantastisch succes.’  

 

Wat betekent dat succes voor 2019?

‘Gesterkt door het succes van Lekker & Licht kwark zullen we hier later in dit jaar zeker nog een vervolg op brengen. Wat dat precies inhoudt, zullen we binnenkort aan onze handelspartners presenteren.’

 

Het team achter Almhof Lekker & Licht bij de uitreiking van de Wheel of Retail voor Zuivel.

Zoetwaren snacks droge snacks_430
Zuivel en zuiveldranken_434


Zuivel en zuiveldranken - foto onder knop 289 x 236
Zuivel en zuiveldranken_458
Zuivel en zuiveldranken_459
Zuivel en zuiveldranken_460

Focusplaza Summer School

Almhof brengt innovatie in het zuivelschap met Almhof Lekker & Licht. Een lage calorische belasting en een goede smaak: heel veel moeilijker hoeft een succesproduct niet te zijn.

10/15
Loading ...