De samenwerking tussen fabrikant en retailer is essentieel om de klant de allerbeste winkel met de allerbeste producten te kunnen bieden. Dat kan de leverancier niet alleen, dat kan de retailer niet alleen. Daar heb je elkaar echt voor nodig!
Lees verder
Maar hoe kun je jouw business nu optimaal laten groeien in samenwerking met retailers? Tijdens de Focusplaza Summer School op 4 en 5 juli a.s. kom je direct én informeel in contact met maar liefst 7 verschillende retailformules die graag met jou aan de slag gaan om samen het antwoord te vinden.
Oud-deelnemer over de Focusplaza Summer School:
De Focusplaza Summer School was voor mij heel waardevol. Ik heb nieuwe inzichten en ideeën gekregen door de hoge mate van interactie met de retailers en met de andere fabrikanten/leveranciers. Ik merkte dat we veel met dezelfde uitdagingen kampten en door er samen over te praten en na te denken, krijg je andere ingevingen hoe hiermee om te gaan.
Hoe kom jij goed beslagen ten ijs? Door maximaal zicht te krijgen op actuele uitdagingen, doelstellingen en inkoopprocessen van retailers. En wat zij voor jou kunnen betekenen. Omdat je de verschillende formules én hun argumenten waaróm ze actuele keuzes maken beter gaat begrijpen. Daarmee kan jij je voordeel doen zodat ook jíj vervolgens beter begrepen wordt!
Fred Bosch (CEO Coop), Klaas de Boer (unitmanager vers bij Jumbo), Pascal Camps (Eigenaar Camps Food), Bert van der Does (hoofd category management Boon), Hans Geveling (multi-franchiser Albert Heijn/Hans Geveling BV), Chantal de Rijk-Bex (commercieel directeur Jan Linders), Alexander Arbouw (senior category manager Alpro Nederland), Wouter Hummel (formulemanager Dekamarkt), Eric Leebeek (commercieel directeur PLUS Retail), Tijn Leussink (multi-franchiser Jumbo/Leussink Retail Groep) en vele anderen delen graag hun ambities en uitdagingen, zodat jullie samen kunnen groeien.
Naast het verkrijgen van actuele insights, zoom je met vakgenoten op interactieve wijze in op de praktijk. Daarnaast ga je samen op winkelbezoek (inclusief formuletoelichting), is er mogelijkheid voor een speeddate én kun je informeel met retailers én andere leveranciers klankborden over actuele ontwikkelingen. Zodat je ook hun creativiteit en vindingrijkheid kan gebruiken voor de ontwikkeling van je eigen plannen.
Merkartikel-, vers- en huismerkfabrikanten/leveranciers die zicht willen krijgen op actuele uitdagingen, keuzes en argumenten van de winkelformules, ontwikkelingen in assortimenten, hoe inkoopprocessen ontwikkelen en welke criteria belangrijker gaan worden. En waarom. Maar ook 'best practices' en verfrissende andere inzichten vanuit collega fabrikanten en leveranciers passeren de revue. Ga in gesprek en creëer er een voorsprong mee.
Primair is het programma bedoeld voor sales managers, (key- en national) accountmanagers, trade marketing managers, category development managers en andere commerciële managers vanuit fabrikanten of leveranciers. Zowel voor onervarener vakgenoten in de branche, als ook voor ervarener collega’s, biedt het programma ruim voldoende learnings en actuele ontwikkelingen. Daarnaast is het waardevol voor collega’s vanuit fieldmanagement, of verkoopbinnendienst, die met deze inzichten hun commerciële collega’s van de buitendienst beter zullen kunnen ondersteunen.
Focusplaza begrijpt al 20 jaar de uitdagingen die fabrikanten/leveranciers en retailers hebben. Wij hebben het antwoord en de oplossing voor je. We voorzien je van de nieuwste retailinzichten uit binnen- en buitenland. Vanuit sprekers én aan de hand van praktische bezoeken op de winkelvloer. Omdat we erin geloven dat zien en persoonlijk ervaren impact heeft. Zodat jij de creativiteit en inzichten van anderen kan gebruiken om zelf te ontwikkelen en je business te laten groeien.
Meld je daarom vandaag nog aan voor de Focusplaza Summer School op donderdag 4 en vrijdag 5 juli en de avond voorafgaand (woensdag de 3e) vanaf 17:00 uur en pak die kans! Ga het gesprek aan en laat samen je business groeien.
Oud-deelnemer over de Focusplaza Summer School:
In vergelijking met andere retailevents vond ik de Focusplaza Summer School heel bijzonder, maar dan in de positieve zin. Het open karakter en de onderlinge discussies hebben mij een frisse kijk gegeven op de samenwerking met retailers en hoe ik mijn eigen business binnen retail een boost kan geven.