Focusplaza Summer school_474

Laat jouw business groeien samen met retailers

De samenwerking tussen fabrikant en retailer is essentieel om de klant de allerbeste winkel met de allerbeste producten te kunnen bieden. Dat kan de leverancier niet alleen, dat kan de retailer niet alleen. Daar heb je elkaar echt voor nodig!

Lees verder 

Maar hoe kun je jouw business nu optimaal laten groeien in samenwerking met retailers? Tijdens de Focusplaza Summer School op 4 en 5 juli a.s. kom je direct én informeel in contact met maar liefst 7 verschillende retailformules die graag met jou aan de slag gaan om samen het antwoord te vinden.  

 

  • Beter begrepen worden
  • Leren van retailers zelf
  • Je slagingskans vergroten
  • Je samenwerking optimaliseren
  • Informeel in gesprek met vakgenoten

Oud-deelnemer over de Focusplaza Summer School:  

De Focusplaza Summer School was voor mij heel waardevol. Ik heb nieuwe inzichten en ideeën gekregen door de hoge mate van interactie met de retailers en met de andere fabrikanten/leveranciers. Ik merkte dat we veel met dezelfde uitdagingen kampten en door er samen over te praten en na te denken, krijg je andere ingevingen hoe hiermee om te gaan.

 

Beter begrepen worden

Hoe kom jij goed beslagen ten ijs? Door maximaal zicht te krijgen op actuele uitdagingen, doelstellingen en inkoopprocessen van retailers. En wat zij voor jou kunnen betekenen. Omdat je de verschillende formules én hun argumenten waaróm ze actuele keuzes maken beter gaat begrijpen. Daarmee kan jij je voordeel doen zodat ook jíj vervolgens beter begrepen wordt!

 

Samen mét retailers

Fred Bosch (CEO Coop), Klaas de Boer (unitmanager vers bij Jumbo), Pascal Camps (Eigenaar Camps Food), Bert van der Does (hoofd category management Boon), Hans Geveling (multi-franchiser Albert Heijn/Hans Geveling BV), Chantal de Rijk-Bex (commercieel directeur Jan Linders), Alexander Arbouw (senior category manager Alpro Nederland), Wouter Hummel (formulemanager Dekamarkt), Eric Leebeek (commercieel directeur PLUS Retail), Tijn Leussink (multi-franchiser Jumbo/Leussink Retail Groep) en vele anderen delen graag hun ambities en uitdagingen, zodat jullie samen kunnen groeien.

 

Informeel in gesprek met vakgenoten én retailers

Naast het verkrijgen van actuele insights, zoom je met vakgenoten op interactieve wijze in op de praktijk. Daarnaast ga je samen op winkelbezoek (inclusief formuletoelichting), is er mogelijkheid voor een speeddate én kun je informeel met retailers én andere leveranciers klankborden over actuele ontwikkelingen. Zodat je ook hun creativiteit en vindingrijkheid kan gebruiken voor de ontwikkeling van je eigen plannen. 

 

Voor wie?

Merkartikel-, vers- en huismerkfabrikanten/leveranciers die zicht willen krijgen op actuele uitdagingen, keuzes en argumenten van de winkelformules, ontwikkelingen in assortimenten, hoe inkoopprocessen ontwikkelen en welke criteria belangrijker gaan worden. En waarom. Maar ook 'best practices' en verfrissende andere inzichten vanuit collega fabrikanten en leveranciers passeren de revue. Ga in gesprek en creëer er een voorsprong mee.

 

Primair is het programma bedoeld voor sales managers, (key- en national) accountmanagers, trade marketing managers, category development managers en andere commerciële managers vanuit fabrikanten of leveranciers. Zowel voor onervarener vakgenoten in de branche, als ook voor ervarener collega’s, biedt het programma ruim voldoende learnings en actuele ontwikkelingen. Daarnaast is het waardevol voor collega’s vanuit fieldmanagement, of verkoopbinnendienst, die met deze inzichten hun commerciële collega’s van de buitendienst beter zullen kunnen ondersteunen. 

 

Al 20 jaar delen we relevante retailinzichten

Focusplaza begrijpt al 20 jaar de uitdagingen die fabrikanten/leveranciers en retailers hebben. Wij hebben het antwoord en de oplossing voor je. We voorzien je van de nieuwste retailinzichten uit binnen- en buitenland. Vanuit sprekers én aan de hand van praktische bezoeken op de winkelvloer. Omdat we erin geloven dat zien en persoonlijk ervaren impact heeft. Zodat jij de creativiteit en inzichten van anderen kan gebruiken om zelf te ontwikkelen en je business te laten groeien

 

Hoe vaak krijg je nu de kans om écht in gesprek te gaan met zoveel retailers tegelijk?

Meld je daarom vandaag nog aan voor de Focusplaza Summer School op donderdag 4 en vrijdag 5 juli en de avond voorafgaand (woensdag de 3e) vanaf 17:00 uur en pak die kans! Ga het gesprek aan en laat samen je business groeien.

Oud-deelnemer over de Focusplaza Summer School:  

In vergelijking met andere retailevents vond ik de Focusplaza Summer School heel bijzonder, maar dan in de positieve zin. Het open karakter en de onderlinge discussies hebben mij een frisse kijk gegeven op de samenwerking met retailers en hoe ik mijn eigen business binnen retail een boost kan geven.

Aanmelden

Programma Focusplaza Summer School 2019 

 

→ Woensdag 3 juli vanaf 17:00 uur (inclusief diner):

  • Gezamenlijke kickoff over de theorie, maar ook actuele praktijkontwikkelingen in retailmarketing. Waar zit de actuele uitdaging voor supermarktketens? Interactief met alle deelnemers, door Fred Bosch (CEO Coop Supermarkten) en (retaildeskundige) Gerrit Grievink. Welke consequenties heeft dit voor fabrikanten en leveranciers? En welke mogelijkheden gaat jou dit in 2020 bieden?

 


 

→ Donderdag 4 juli 08:00 - 21:00 uur (inclusief lunch en diner):

  • Best practices in promotie-, en assortimentsbeleid. Welke strategie bij verschillende retailers, wanneer is welk instrument aantoonbaar (cijfermatig) effectief en waarom, door o.a. Alexander Arbouw (Alpro Nederland, voorheen IRI en Heineken). Vanuit een theoretisch vertrekpunt zoomen we in op de praktijk (fabrikantzijde).

  • Inzicht in de praktische vertaling naar de winkelvloer Ontwikkelingen in presentatievormen, hardware, communicatie en medewerkers. Welke mogelijkheden gaat jou dit bieden? Bezoek aan Dekamarkt World of Food in Doetinchem, Albert Heijn in Ulft, Jumbo Leussink in Aalten. Met vertegenwoordigers vanuit de betreffende formules.

  • De praktijk van Dekamarkt. Actuele ontwikkelingen van de formule, Category Management en criteria in het inkoopproces, door Wouter Hummel (formulemanager Dekamarkt). Waar legt Detailresult (ook Dirk van den Broek) de accenten in assortimenten en welke do’s en don’ts zijn belangrijk in het onderlinge zaken doen?

  • De praktijk van (lokaalondernemerschap. Hoe maak je hier een win-win van? Wat betekent dit voor jouw producten op de winkelvloer? Maar ook hoe jou dit kan helpen om jouw assortiment ook centraal, op het hoofdkantoor, verkocht te krijgen. Wat is daarvoor nodig? Ook heel praktisch: wat betekent dit voor bestel- en facturatieprocessen? Tijn Leussink, multi-franchiser van Jumbo, vertelt meer over de ontwikkeling van Ons Noaberschap, het lokale huismerk van Jumbo Leussink. Hans Geveling, multi-franchiser van Albert Heijn, deelt met ons in zijn “best practices”. Hoe gaat jou dit omzet en marge opleveren?

  • Afsluitend (uiteraard informeel) diner

 


 

→ Vrijdag 5 juli 08:00 - 16:30 uur (inclusief lunch en eindborrel):

  • Hoe “buiten de lijntjes kleuren”, vanuit zijn visie, tot opmerkelijk betere uitkomsten leidt. Pascal Camps (Eigenaar Camps Food) vertelt op zijn inspirerende manier hoe hij het voor elkaar krijgt. Welke perspectieven biedt deze aanpak jou en jouw collega’s?

  • Maak je meer gebruik van je relaties. FMCG-professional Jan van der Borst deelt hoe je het hele jaar rond in gesprek kunt blijven met de retailer en hoe jij als fabrikant/leverancier een optimale relatie (op)bouwt.  Hoe kun je de retailer voor je winnen en partner-in-business worden én blijven.

  • Uitwerken teamcase. Mooi die opgedane inzichten. Maar hoe vertaal je dat naar de praktijk? Je gaat als team aan de slag met een praktijkvoorbeeld. 

  • Gelegenheid voor optionele speeddates met o.a. Jaap Bloot (A.I. bij o.a. Maxxam, Superunie, Jan Linders, voormalig unitmanager bij  Vomar en Deen en oud-inkoper bij Laurus), Ewald Poelsma (categorymanager Detailresult groep), Jan van der Borst (FMCG-professional). Binnenkort volgen nog meer namen. Korte informele één op één gesprekken met ervaringsdeskundigen. Doe er je voordeel mee.

  • Presentaties praktijkcases  Wat kan je leren van andere deelnemers? Hoe zouden zij e.e.a. aanpakken?

  • Feedback vanuit retail  Deskundig retailpanel met Eric Leebeek (commercieel directeur Plus Retail), Klaas de Boer (unitmanager vers bij Jumbo), Bert van der Does (hoofd category management Boon) en Chantal de Rijk-Bex (commercieel directeur Jan Linders). helpen je aan suggesties waarmee jij voortaan je slagingskans vergroot.

  • Wrap-up en (uiteraard informele) eindborrel als afsluiting.

Aanmelden


Winnaar categorie: Bier

Focusplaza Summer school

11/15
Loading ...