Winnaar categorie Diepvries - Maaltijden en Componenten

‘We populariseren het gebruik van meer groente’

Wie dacht dat er aan pizza niets te innoveren valt, heeft het mis. De populaire gemaksmaaltijd heeft een bijzondere variant gekregen in Dr. Oetker Yes It’s Pizza. Met een bodem op basis van groente en meel, in drie verschillende, verrassende varianten.

Lees verder onder de foto's 

Zoetwaren snacks droge snacks_428
Zoetwaren snacks droge snacks_429

In week 11 van 2018 introduceert Dr. Oetker een nieuw concept in diepvriesmaaltijden: Dr. Oetker Yes It’s Pizza. Het benadrukken in de naam dat het toch echt om pizza gaat geeft al aan dat Dr. Oetker hier een geheel nieuwe aanpak heeft gekozen voor een recept dat in de kern al eeuwen oud is. Een knappe vernieuwing die door de retail terecht met een Wheel is onderscheiden.

 

Senior trade marketeer Nicole Teerink: ‘Dr. Oetker Yes It’s Pizza is bereid met een dunne bodem op basis van groente en meel. De krokante bodem is getopt met een heerlijke saus en de beste ingrediënten. Daarmee bereiken we dat Yes It’s Pizza voor ten minste 38 procent uit groente bestaat. Maar het is nog steeds 100 procent pizza.’

 

Dr. Oetker Yes It’s Pizza is in drie varianten op de markt gekomen, elk met een eigen onderscheidende bodem. De Spinach Base heeft een dunne, krokante bodem van spinazie en meel en is belegd met broccoli, mozzarella en champignons. Hij bestaat voor 43 procent uit groenten. De Cauliflower Base, met een bodem van bloemkool en meel, is belegd met kip, kaas en geroosterde gele paprika en bestaat voor 45 procent uit groente. De Beetroot Base, met bodem van rode biet en meel en een beleg van courgette, gerookte ham, kaas en rode ui, bevat 38 procent groente.

 

Hoe is Yes It’s Pizza door de retail ontvangen? Wordt er direct gejuicht als je zo’n vernieuwend concept op tafel legt?

‘De retail heeft direct zeer enthousiast gereageerd. Onze handelspartners zagen meteen het onderscheidend vermogen van deze pizza’s.’   En het enthousiasme van de retail is gebleven, ook na het instromen in de winkels. Het marktsucces is er, maar ook is Yes It’s Pizza bekroond met de Wheel of Retail voor het meest innovatieve product.

 

Pizza is als concept al eeuwenoud. Toch heeft onder andere Dr. Oetker al heel wat variaties op de markt weten te brengen. Was deze nieuwe stap vooraf door jullie ingeschat als een potentiële topper in het schap?

‘Dit product is door Dr. Oetker speciaal ontwikkeld voor een nieuwe doelgroep in pizza. Yes It’s Pizza zit helemaal on trend: we populariseren het gebruik van meer groente. Het concept is gericht op een andere consument dan die bij andere pizzasoorten.’

 

Hoe groot is het succes geworden?

‘Yes It’s Pizza heeft een hele gezonde rotatie. En in de praktijk blijkt het ook daadwerkelijk een nieuwe kopersgroep naar de categorie te trekken. Dat is voor de categorie natuurlijk dubbele winst.’  

 

Krijgt dit succes een vervolg?

‘Wij gaan dit succes zeker uitbouwen. Dit is een veelbelovend begin.’

 

Het team achter Dr. Oetker Yes It’s Pizza: Andor Leerdam, Elize ter Balkt, Nicole Teerink, Gerben Peters, Dorreke Hachmer, Joost van den Berg en Bas van Opdorp.

Zoetwaren snacks droge snacks_430

Diepvries - Maaltijden en componenten_466
Diepvries - Maaltijden en componenten_467
Diepvries - Maaltijden en componenten_468


Winnaar categorie: Home care & cleaners

Yes It's Pizza van Dr Oetker is de beste innovatie in de categorie Diepvries - Maaltijden en Componenten in de supermarkt. Met een bodem op basis van groente en meel, drie verschillende verrassende varianten.

5/15
Loading ...