Met de introductie van Mora Tostini heeft Van Geloven een smakelijk gemaksproduct geïntroduceerd, gericht op de millennials-generatie. Goed opgenomen door de retail heeft Tostini een flinke impuls gegeven aan het segment Snackbroodjes. Gevolg: een Wheel in de categorie, én een Wheel voor het meest marktverruimende product.
Lees verder onder de foto's
Mora Tostini is een snelle snack voor de lekkere trek, die het beste van een tosti en een panini in zich combineert. Het is gemakkelijk en snel te bereiden in broodrooster, tosti-ijzer of (panini)grill. Het broodje is geheel afgesloten, waardoor de vulling niet in de broodrooster loopt. Tostini’s zijn per twee verpakt in een doosje, en zijn uit de diepvries in zes minuten klaar voor consumptie. Van Geloven heeft Mora Tostini geïntroduceerd in week 27 van 2018, in drie smaakvarianten: Tomaat & Mozzarella, Ham & Kaas en Pittig Gehakt & Kaas. Deze laatste is de best roterende variant.
De introductie aan het begin van de zomer is misschien niet het makkelijkste moment, maar Mora Tostini wordt goed opgenomen door de supermarkten. Arno van Thuijl, sales manager Retail: ‘Door onze handelspartners is het vanaf het eerste moment omarmd. De distributie is uitstekend, wat voor een vliegende start en veel probeeraankopen heeft gezorgd.’
Van Thuijl: ‘Mora Tostini is een ideaal en lekker snackbroodje voor millennials, de ‘druk-drukker-drukst-generatie’ tussen de 20 en 35 jaar. Zij hebben regelmatig behoefte aan een lekkere, snelle snack tijdens de lunch, tussendoor, na het sporten of ’s avonds laat. Die behoefte hebben we met Tostini ingevuld. Onze mediacampagne is dan ook speciaal op deze doelgroep gericht.’
Het succes is in de retail niet onopgemerkt gebleven. Het segment snackbroodjes is door de introductie van Mora Tostini met 127 procent gegroeid. De penetratie kent een index van 130. Van Thuijl: ‘Natuurlijk heeft de goede opname door de retail hierbij geholpen, maar het succes laat ook zien dat Tostini goed aansluit op de behoefte van onze doelgroep. Vandaar dat we hiervoor zijn beloond met de Special Wheel of Retail voor de meest marktverruimende introductie.’
‘Uiteraard willen we samen met onze handelspartners het succes van Mora Tostini verder uitbouwen. De penetratie valt nog te verbeteren. Promoties en mediaondersteuning spelen hierbij een belangrijke rol. Daarnaast zullen nieuwe smaakvarianten later dit jaar voor een nieuwe impuls gaan zorgen.’
Bekijk de Mora commercial