‘Wij zijn in 2020 voor het eerst winstgevend’

Michiel Muller (Picnic) in 8 citaten

Foto in kolom - 6:4 verhouding

Michiel Muller in 8 citaten:

Over de aanvalsstrategie van Picnic

Over de klantentrouw bij Picnic

Over Picnic als hippe werkgever

Over het verkopen van wc-papier

Over het bereiken van de massa

Over het benodigd kapitaal van de startup

Over presteren bij de klant

Over groeitempo en winst van Picnic

Over de aanvalsstrategie van Picnic

‘De markt van online boodschappen breek je open met prijs en gemak.’

Michiel Muller op de website Marketingfacts over Picnic’s strategie

Over de klantentrouw bij Picnic

‘De frequentie van aankoop bij ons is gemiddeld 40 keer per jaar. Wij hadden lager ingeschat. De verscomponent bij ons is heel belangrijk en het is ook echt vers.’

Muller over klantentrouw, op site Marketingfacts

foto breed - wordt afgesneden aan de onderkant - ev. zelf uitsnede maken 1700 x 960

Over Picnic als hippe werkgever

‘We hebben een ontzettend duurzaam bedrijf opgezet. We rijden 100 procent elektrisch, voorkomen voedselverspilling en hebben geen fijnstofuitstoot. Daar worden we natuurlijk zelf enthousiast over, maar daar kun je ook jonge mensen mee confronteren. Dat zit in onszelf, maar het zit ook in het aantrekken van jong talent.’

Over het aantrekken van jong talent, op site Marketingfacts

 

 

‘Zorg daarom ook dat je altijd een project hebt lopen naast je vaste taken. Laat zien dat je eigen ideeën hebt en initiatief toont. Zorg dat je jouw idee een eerste zetje geeft en probeer er dan hulp bij te krijgen en draagvlak binnen je bedrijf zodra het eerste succes zich aandient. Leidinggevenden moeten dat stimuleren.’

Muller over cultuur bij jonge medewerkers 

foto breed - wordt afgesneden aan de onderkant - ev. zelf uitsnede maken 1700 x 960

Over het verkopen van wc-papier

‘Maar niemand heeft zin om 3 uur op zijn wc-papier te gaan zitten wachten. Wij dachten: wat als je zowel die bezorgkosten als de wachttijd wegneemt?’ 

Muller op de site van het Stimuleringsfonds voor de Journalistiek

Over het bereiken van de massa

‘We begonnen in 2015 in Amersfoort. Niet in de Randstad, want dan zou iedereen weer denken dat Picnic alleen voor de luxepaardjes is, en we willen nu juist de massa bereiken.

Muller, eveneens op site Stimuleringsfonds voor de Journalistiek

Over het benodigd kapitaal van de startup

‘Groei vereist investeringen en biedt enorme uitdagingen in de organisatie. We moeten voortdurend nieuwe mensen aannemen en trainen, nieuwe autootjes laten maken, nieuwe hubs (knooppunten, red.) en distributiehallen openen. Het draait om één ding: we moeten alles precies op tijd door de pijplijn krijgen en perfecte service leveren.’  

Muller in het AD over kwaliteit

 

‘Maar je kunt je voorstellen dat je met een team van 30 mensen niet uitkomt met €50.000. Dit is een kapitaalintensief traject, dus je moet bereid zijn om serieus te investeren.’

Muller tegenover Sprout over de investeringen in Picnic

Over presteren bij de klant

‘Heel veel mensen hebben namelijk nooit online boodschappen gedaan. Als je het de eerste keer verprutst, is het moeilijk om diegene te overtuigen een tweede keer boodschappen bij je te doen.’ 

Muller verwoordt de reactie van consumenten op Picnic, in Elsevier

foto breed - wordt afgesneden aan de onderkant - ev. zelf uitsnede maken 1700 x 960

Over groeitempo en winst van Picnic

‘Wij hebben op dit moment meer dan 2000 medewerkers in dienst. En het is een enorme uitdaging om iedereen erin mee te krijgen.’

Muller over bedrijfscultuur tegenover de Duits-Nederlandse Handelskamer

 

‘In steden als Eindhoven, Tilburg en Breda zien we nu dezelfde lijntjes als in Amersfoort.’

Muller over acceptatie Picnic in Sprout.

Volgens Muller downloadde in Amersfoort, de eerste stad waar Picnic live ging, meer dan de helft van de huishoudens de app op zijn telefoon. Tot nu plaatste 'meer dan een kwart' van de huishoudens in die stad een bestelling bij de boodschappen-disrupter.

 

‘In totaal bestelden tot nu toe 175.000 huishoudens minimaal één keer bij Picnic.’

Muller over penetratie, tegenover Sprout

 

‘Wij zijn in 2020 voor het eerst winstgevend.’

Muller tegenover Retailtrends

Spar University

Michiel Muller in 8 citaten

9/12
Loading ...