Fuze Tea is in januari 2018 geïntroduceerd in zes smaken. Twee bijzondere fusions Black Tea Peach Hibiscus en Green Tea Mango Kamille, die inspelen op de vraag naar koolzuurvrije varianten en nieuwe smaakvariaties binnen ijsthee én de basissmaken Green Tea, Black Tea Sparkling, Black Tea Peach en Black Tea Lemon.
Fuze Tea bevat weinig calorieën en wordt gemaakt met thee die afkomstig is van Rainforest Alliance Certified-theeproducenten.
De introductie van Fuze Tea is ondersteund met een intensieve marketingcampagne en heeft de ijstheemarkt behoorlijk opgeschud. Eén jaar na introductie is Fuze Tea beschikbaar in bijna elke Nederlandse supermarkt en in meer dan 25.000 out-of-home-outlets. Fuze Tea mag zich hiermee de nummer-één-innovatie van de afgelopen vijf jaar noemen, waarbij 71 procent van de doelgroep (20- tot 29-jarigen) Fuze Tea al kent.
Coca-Cola European Partners Nederland Verantwoordelijken: Eva Amsterdam, portfoliomanager Coca-Cola European Partners Nederland, en Gijs Brons, senior brandmanager Coca-Cola Nederland (010) 245 69 00
SodaStream biedt een duurzaam alternatief voor bruisend water in plastic flesjes en is wereldwijd marktleider voor toestellen om thuis bruiswater te maken. Met SodaStream verandert de consument kraanwater in een handomdraai in heerlijk verfrissend bruiswater in een herbruikbare fles.
Het werkt erg simpel: de fles wordt gevuld met kraanwater, deze wordt vervolgens in het toestel geplaatst en de bubbels worden toegevoegd door boven op de knop te drukken. De intensiteit van de bubbels kan zelf worden bepaald: van licht parelend naar medium of intense bubbels (vaker drukken betekent meer bubbels). Met een siroopje of vers fruit erbij is het dus altijd mogelijk om een heerlijk sprankelend drankje thuis klaar te maken.
De elektrische SodaStream Spirit One Touch werd door de consument zelfs bekroond tot Gekozen Product van het Jaar 2019 vanwege het gebruiksgemak. Bovendien is het beter voor het milieu. Een herbruikbare fles bespaart namelijk duizenden wegwerpflessen. Op die manier wordt bijgedragen aan een schonere wereld.
SodaStream
Verantwoordelijke: Tamara Kroon, marketingmanager Benelux (0161) 22 81 00
The Red Bull Editions zijn energiedrankjes met fruitige smaken voor mensen die variatie zoeken of die normale energiedranken niet lekker vinden. Om continu verrassend en relevant te zijn, heeft Red Bull in 2018 speciale Editions voor het zomer en winter-seizoen als in/out-SKU’s geïntroduceerd.
The Summer Edition had een frisse kokos met açaibessmaak in een opvallend wit blikje. The Winter Edition had juist een warmere kaneel-pruimssmaak in een donkerpaars blikje. Beide varianten werden fors ondersteund door sampling, social media en eventementen. En met succes! Want The Summer en Winter Edition ontvingen samen een nominatie voor een Wheel of Retail. Daarnaast is The Summer Edition door zijn succes opnieuw gelanceerd als permanente SKU onder de naam The White Edition.
In het voorjaar lanceert Red Bull opnieuw een The Summer Edition, dit keer met frisse ‘Beach Breeze’-smaak. Daarnaast lanceert het merk voor het eerst een suikervrije Edition: The Purple Edition met açaibessmaak.
Red Bull Verantwoordelijke: Stephan van Ee (06) 21 80 92 86
Van de Boom is een jong Nederlands merk dat alles net even wat anders wil doen. Je ziet dit terug in de frisse fruitige sappen en siropen. De siropen bevatten 30 procent minder suiker dan andere vruchtenlimonades en zijn toch lekker vol van smaak. Kunstmatige kleur-, smaak- en zoetstoffen komen er bij ons niet in. Door dit unieke recept maak je met de nieuwe Van de Boom-siropen gemakkelijk een lekker glas vruchtenlimonade mét ook nog eens extra vitamines.
De siropen zijn verkrijgbaar in vijf heerlijke varianten. Ook de sappen van Van de Boom Appel, Peer en Druif zijn heerlijk: een combinatie van vruchtensap met zuiver water. We voegen natuurlijke aroma’s toe voor een lekker volle smaak. Dit zorgt voor een verfrissend sapje dat minder calorieën én 30 procent minder suiker bevat dan 100-procentsappen!
Riedel BV Verantwoordelijke: Cindy Voest (0318) 67 99 11