Plus ziet omzet

stijgen na uitlokken

prijsoorlog agf

Lees verder 


Met een nieuwe directeur aan het roer kiest Plus begin 2019 voor een prijsoffensief op agf-hardlopers. De Laagblijvers zetten het aandeel en de brutowinst in de hele branche onder druk. Ondertussen stijgt Plus’ consumentenomzet harder dan de markt en wint het de ene na de andere klantprijs. Ook pikt de formule op het laatste moment een graantje mee van het verdwijnen van Emté. 

 

Plus in het kort

  • Plus start prijzenoorlog in agf met Laagblijvers-campagne
  • Plus voor vijfde keer meest Maatschappelijk Verantwoord
  • Plus ziet omzet met 5,4 procent groeien
  • Nieuw Plus-dc na forse vertraging niet in Tiel, misschien in Oss
  • Plus neemt anti-plasticmaatregelen

 

Aantal vestigingen 

  • 266 Plus-supermarkten

 

 (Bron: Distrifood Dynamics)

Plus MVO Award  

Plus wint dit jaar voor het vijfde jaar op rij het MVO-rapport van GfK en Foodmagazine. De klant vindt het de meest duurzame formule. De lat ligt echter hoog en de klant is kritisch, over het algemeen neemt de waardering van klanten over het beleid rond maatschappelijk verantwoord ondernemen af. Joop Holla (GfK) geeft tekst en uitleg tijdens de uitreiking.


Plus Schimmel opent tweede Briljant  

‘Het wordt zeker een succes, vooral na de omzet van het eerste uur’, zegt Jaap Schimmel, Plus-ondernemer in IJsselstein. Hij opende maart 2017 de tweede Plus Briljant 2.0 van de ondernemersformule. Distrifood was erbij.

 

 


Plus wint brood

Plus sleept de eerste plaats binnen in de versgroep brood in het GfK Versrapport 2019. De formule stoot daarmee Jan Linders van de troon. Research directeur Joop Holla van GfK kwam de prijs uitreiken op het hoofdkantoor van Plus.



Coop

Met een nieuwe directeur aan het roer kiest Plus voor een prijsoffensief op agf-hardlopers. De Laagblijvers zetten het aandeel en de brutowinst in de hele branche onder druk. Ondertussen stijgt de consumentenomzet van Plus harder dan de markt.

7/12
Loading ...