Aldi

investeert fors in

grootse inhaalrace

Lees verder 


Aldi heeft de laatste jaren terrein verloren in Nederland. Een grootse moderniseringsoperatie moet de prijsvechter weer op de juiste koers brengen. Intussen laat de discountformule zich ook maatschappelijk steeds meer gelden. 

 

Aldi in het kort

  • Discounter moderniseert in hoog tempo filialen
  • Meer nadruk op versassortimenten
  • Eerste resultaten worden zichtbaar bij de kassa
  • Aldi werkt ook aan maatschappelijke betrokkenheid
  • Het prijsimago van Aldi stond enige tijd onder druk in 2019

 

Aantal vestigingen 

  • 504 Aldi's

 

 (Bron: Distrifood Dynamics)

Aldi komt met streekproducten  

Aldi vernieuwt en lanceert onder de naam Noaber een assortiment streekproducten voor alle vestigingen die worden beleverd vanuit Ommen. Het betreft onder meer agf, kaas en vlees.


Aldi Aniko  

Aniko staat voor het nieuwe winkelbeeld van Aldi: Aldi Nord Instore Konzept. Het gaat om winkels met meer sfeer, een betere navigatie en aandacht voor vers en gemak. Eén van de elementen is bijvoorbeeld de uitrol van bake-off, maar ook biologisch assortiment wordt toegevoegd. De discounter spreekt van ‘lichtere, frissere winkels en een grotere focus op versproducten’. Distrifood filmde een van de eerste winkels.



Plus

Aldi heeft de laatste jaren terrein verloren in Nederland. Een grootse moderniseringsoperatie moet de prijsvechter weer op de juiste koers brengen. Intussen laat de discountformule zich ook maatschappelijk steeds meer gelden.

6/12
Loading ...