Jumbo groeide fors door de overname van Super de Boer, C1000, rondde dit jaar de overname van Emté af en kocht nog snel Agrimarkt. Daarmee weet de formule omzet op te voeren door vestigingspunten toe te voegen. Op de achtergrond echter maakt Jumbo ook slagen in de formule. Soms een inhaalslag, zoals bij online, soms is de formule koploper. Dat laatste is vooral terug te zien in de integratie van La Place-elementen in Jumbo en Jumbo Foodmarkt. Opvallend daarbij is het uitgangspunt: Jumbo benadert de supermarkt vanuit fastserviceconcepten. Het betekent koks op de vloer die waarde toevoegen. Voorverpakt bereiken diezelfde concepten dan de bulk van de vestigingspunten.
(Bron: Distrifood Dynamics)
De eerste Belgische Jumbo-supermarkt in Pelt komt pal naast een Albert Heijn te staan aan De Koel (De Koel 16b). Ook Albert Heijn heeft een winkel in de Belgische plaats. Die is te vinden op het adres De Koel 8. Jumbo kiest zo met zijn eerste Belgische vestiging frontaal de aanval op Albert Heijn.
Distrifood was aanwezig bij de eerste Jumbo City winkel, het convenience-concept. De winkel is het resultaat van de combi Jumbo en La Place. Veel vers, een eigen bakkerij en maaltijden. De winkel in Groningen telt 560 vierkante meter. Het was de eerste in een reeks van winkels zijn waarmee Jumbo de binnensteden wil veroveren. Pijlers onder de winkel zijn de bakkerij waar van meel en water tot brood wordt gemaakt. Direct daarnaast is een maaltijdenafdeling die het La Place-DNA ademt. Jumbo is relatief ondervertegenwoordigd in de binnensteden en wil die markt met dit concept openbreken.