Lidl zet stappen

in vers en

duurzaamheid

Lees verder 


Lidl is al lang niet meer de harddiscounter die eind jaren negentig de Nederlandse markt betrad. De prijsvechter heeft zich ontwikkeld tot een snoeiharde concurrent van de servicesupermarkten in de strijd om versomzet en zet enorme stappen op het gebied van duurzaamheid. 

 

Lidl in het kort

  • Lidl is de succesvolste versverkoper van Nederland
  • Vooral in agf blinkt de formule uit, maar ook in brood zijn stappen gezet
  • Duurzaamheid is een speerpunt voor Lidl in Nederland
  • Het marktaandeel van Lidl stijgt jaarlijks hard door
  • Lidl groeit niet alleen in Nederland, maar ook wereldwijd

 

Aantal vestigingen 

  • 430 Lidl-vestigingen

 

 (Bron: Distrifood Dynamics)

Lidl in Huizen  

De nieuwe Lidl in Huizen staat pal tegenover het hoofdkantoor en is daarmee testlab nummer 1 van de discounter. Alles wat Lidl heeft getest en geleerd is samengebald in dit vernieuwde en verplaatste filiaal, pal naast het hoofdkantoor dat mei dit jaar opende.

 


Koen de Jong over inkoop Lidl  

Volgens Koen de Jong van IPLC raken discounters de mainstreamretailers nu in het hart van hun bestaan: vers. De Jong: ‘In Engeland hebben de big four – Tesco, Morrisons, Sainsbury en Asda – in vijf jaar tijd 7 procent marktaandeel verloren. Besef dat een half procent marktaandeel in Engeland €900 miljoen omzet betekent, dan kun je voorstellen dat dat de markt op zijn kop zet.’ Een video-interview over Lidl-inkoop. 


Lidl wint agf-prijs

Lidl heeft dit jaar voor de 8e keer de hoogste waardering gekregen voor agf in de supermarkt. De keten behaalt in het GfK Versrapport hetzelfde rapportcijfer als vorig jaar (7,61). ‘Een knappe prestatie’, noemt GfK-researchdirecteur Joop Holla het. Het was de 20e keer dat GfK het Versrapport uitbrengt.



Aldi

Lidl is al lang niet meer de harddiscounter die eind jaren negentig de Nederlandse markt betrad. De prijsvechter heeft zich ontwikkeld tot een snoeiharde concurrent van de servicesupermarkten in de strijd om versomzet.

5/12
Loading ...