‘Driehoek Groene Zeep is al meer dan 110 jaar niet weg te denken uit de Nederlandse keukenkastjes. Dankzij een succesvolle herlancering in 2018 heeft Driehoek de afgelopen twee jaar een enorme groei doorgemaakt en is ook de winstgevendheid in de categorie weer terug. Het consumentenprofiel laat zien dat Driehoek vooral populair is bij oudere gebruikers. Met de introductie van Driehoek Oranjebloesem Vloeibaar en Spray weten we nu ook een jongere groep gebruikers aan te spreken.’
‘Één van de nieuwste innovaties van Witte Reus, Pro Nature, speelt in op de verandering binnen de gewoontes en behoeftes van de consument betreft duurzaamheid. De Pro Nature-toiletblokken en -verpakking zijn gemaakt van 100 procent gerecycled plastic en de formule bevat ingrediënten van natuurlijke oorsprong. Daarnaast ondersteunt Pro Nature de sociale onderneming Plastic Bank, waardoor het plastic in de oceaan wordt verminderd en kansen worden geboden aan mensen in armoede in Haïti. De toiletblokken hebben nog steeds de reinigende werking die de consument van Witte Reus gewend is. Het reinigend schuim reinigt het toilet bij elke spoelbeurt en voorkomt de vorming van vuil. Witte Reus Pro Nature is verkrijgbaar in twee varianten die op de natuur zijn geïnspireerd: Munt Eucalyptus en Grapefruit.’
Contact:
Henkel
Verantwoordelijke: Lisa Brouwer (030) 607 34 60 www.wittereus.nl
Witte Reus Kracht Actief Pro Nature
Robijn Kokos Sensation
Gegevens:
‘Kokos is één van de grootste geurtrends van dit moment. De geur is al erg populair in shampoo, bodylotion en douchegels. Bovendien vroegen Robijn-fans regelmatig naar de introductie van een kokosvariant op de Robijn-Facebookpagina. Om op deze consumentenvraag in te spelen, hebben wij de kokosvariant gelanceerd. Robijn Kokos is heerlijk voor alle was. Het brengt de zomer naar je washok, en je kleding ruikt er heerlijk tropisch door. We zullen deze variant dan ook groots onder de aandacht brengen in het voorjaar. We focussen met name op de doelgroep vrouwen van 20 tot 45, maar we weten dat Robijn een geliefd merk is onder een nog veel grotere doelgroep. We stimuleren het bouwen van regime met deze variant, met bijpassend wasmiddel.’