
‘Consumentenbehoeften polariseren steeds meer. We zien een groeiende vraag naar verantwoorde koek, maar ook binnen verwennend: de consument is op zoek naar balans. Het voortdurend blijven inspelen op deze veranderende consumptiepatronen is dan ook noodzakelijk om de relevantie van de categorie hoog te houden. Met de overgang van Verkade Digestives naar McVitie’s creëren we ruimte voor een nieuw, ‘premium’ koekmerk met verwennende proposities. We zien kansen om hiermee in te spelen op veranderende consumenten behoeftes en daarmee waarde toe te voegen aan de categorie. In 2020 bouwen we door aan het McVitie’s-merk en zijn we druk bezig met het ontwikkelingen van verschillende mooie concepten & innovaties die gaan bijdragen aan categoriegroei.’
(075) 655 61 11
www.mcvities.nl

‘Milka is een unieke propositie binnen het koeksegment; het zijn de enige koekjes met romige Milka alpenmelkchocolade. Na een zeer succesvolle introductie van de Milka Choco Brownie in 2018, gaat Milka verder met de Milka Sensations. Dit product speelt in op de groeiende vraag naar verwennende producten, en draagt hierdoor bij aan categoriegroei. De Milka Sensations zijn krokante koekjes met een romige kern van Milka chocolade en bovenop rijkelijk belegd met Milka chocolate chips. Verkrijgbaar als naturel en choco brownie-variant. Dit product is ideaal als je even wilt genieten van me-time: even helemaal niets met een kop koffie of thee, en een heerlijk Milka Sensations koekje. Nog lekkerder: verwarm deze koeken 10 seconden in de magnetron.’
Verantwoordelijke: Jeffrey van den Born (0162) 47 40 00
www.milka.nl

‘‘Binnen koek is het koffie- en theemoment het grootste consumptiemoment. Het is wel duidelijk aan verandering onderhevig. De premiumization en beleving die we out of home zien, brengen we nu ook naar huis met vernieuwende en verwennende koekjes die aan dit gevoel appelleren. Verkade Meesterbaksels zijn heerlijke koekjes geïnspireerd op de lekkernijen uit je favoriete koffietentje! Dit biedt goede kansen voor de categorie om waarde en beleving extra te versterken. Verkade Meesterbaksels in de smaken Knapperige Karamel en Brosse Brownie zijn eind vorig jaar geïntroduceerd. In 2020 gaan we het concept nog groter maken en richten op awareness en penetratie. Op dit moment wordt Verkade Meesterbaksels volop in de media ondersteund: op tv en instore. We zullen dit in Q3 en Q4 doorzetten en herhalen. Waarbij we nadrukkelijk de beleving rond het koffiemoment opspelen.’
(075) 655 61 11
www.verkade.nl