
‘Suiker is niet alleen de grootste barrière voor dranken, maar ook voor siropen. Daarom brengen we een innovatie gericht op de suikerbewuste consument, met behoud van de vertrouwde Karvan Cévitam-smaak. Maak meer van je water, met Karvan Cévitam 0% suiker toegevoegd. Onze dynamische combinaties van fruit helpen jou om je water een héérlijke smaak te geven. Verras jezelf. Karvan Cévitam 0% suiker toegevoegd bevat 75 procent fruit, minder dan 10 kcal per glas en geen kleurstoffen.’
Verantwoordelijke: Fanny Gresset (020) 280 83 68
www.karvancevitam.nl

Ondanks dat we allemaal een toenemende behoefte hebben aan duurzamere producten, was er in het houdbare-sappenschap nog niet één A-merkspeler die hierin een voortrekkersrol op zich nam en de kwaliteit van biologisch geteeld fruit kon combineren met zijn innovatiekracht. Tot 2019, het jaar van de intrede van biologische sappen van Appelsientje: 100 procent puur sap van zongerijpt fruit. ‘Samen met de door ons geselecteerde biologische fruittelers kiezen we de beste kwaliteit fruit. Ons biologisch fruit wordt onafhankelijk gecontroleerd en draagt daarom het Europese keurmerk. En dat proef je. We zijn daarom ook voornemens om ons aanbod in ons biologische assortiment de komende periode verder uit te breiden voor de Nederlandse consument.’
Verantwoordelijke: Iris van Zwol (06) 46 15 46 04
www.appelsientje.nl/product-range/bio/

Met ruim 35 procent penetratie is DubbelFrisss nog altijd één van de grotere niet-alcoholische drankenmerken in Nederland. Één op de drie huishoudens koopt dus het merk DubbelFrisss. ‘Eigenlijk was het dus juist een beetje gek dat we nog niet in het frisdrankenschap te vinden waren. Wij denken dan ook dat de Nederlandse consument de introductie van BubbelFrisss een net zo een logische stap vond als wijzelf. Er was namelijk in het frisdrankenschap nog niet een vergelijkbare propositie te vinden; een laagcalorische, natuurlijk gezoete frisdrank, voornamelijk bedoeld voor kids van 12 tot 18 jaar. We zijn blij dat de shopper dit ook duidelijk heeft opgemerkt. Dit blijkt dan ook wel uit de bemoedigende repurchasecijfers van GfK.’
Verantwoordelijke: Cindy Voest (06) 13 26 73 78
www.dubbelfrisss.nl/product-range/bubbelfrisss/

In september 2019 heeft Coca-Cola een nieuwe limited edition Coca-Cola zero sugar-smaakvariant geïntroduceerd: Coca-Cola zero sugar cinnamon. De bekende Coca-Cola zero sugar met een vleugje kaneel. ‘Met deze limited-edition Coca-Cola kan het niet anders dan dat je in de (kerst)mood komt. Coca-Cola zero sugar cinnamon bevat geen suiker en geen calorien en was verkrijgbaar in 330 ml blik en 1 l pet. Coca-Cola zero sugar cinnamon was de eerste succesvolle introductie in het Rotational Flavours concept, waarbij bijzondere smaken worden afgewisseld in het schap. Dit voorjaar introduceert Coca-Cola in navolging hiervan een zomerse variant: Coca-Cola zero sugar peach. Consumenten kunnen de hele zomer genieten van deze heerlijke frisse zomerse smaak.
Verantwoordelijke: Jelle Krikke (06) 83 80 51 93
www.cocacolanederland.nl

Aquarius heeft zijn assortiment uitgereid met functionele dranken. Functionele voeding en drank is een groeiende trend. Om aan deze vraag te voldoen, introduceerde Aquarius in 2019 een lijn functionele dranken op waterbasis: Aquarius Water + zink & lemon en Aquarius Water + magnesium & lime. In 2020 introduceert het merk daarbij de nieuwe variant Aquarius Water + magnesium & blood orange. De nieuwe, caloriearme dranken bevatten per variant een essentieel mineraal. De mineralen in de varianten van Aquarius vertegenwoordigen 30 procent (400 ml) van de aanbevolen dagelijkse inname van elk mineraal. Met deze range zette Coca-Cola een eerste stap in het functionele-drankensegment.’
Verantwoordelijke: Kya de Booij (06) 83 80 51 93
www.cocacolanederland.nl